CzechTrade již po šesté pomohl českým exportérům do Německa během Sourcing day Tschechien

V Plzni se 24. května uskutečnil 6. ročník česko-německé kooperační burzy Sourcing day Tschechien, kterou každoročně pořádá agentura CzechTrade. České firmy se zde ucházely o zakázky šestnácti významných německých podniků, mezi které patřily například společnosti Schmitz Cargobull, výrobce návěsů pro nákladní auta, HAMM, která se zaměřuje na stavební techniku, nebo známý německý výrobce topení a klimatizací Viessmann.  

80 převážně strojírenských firem absolvovalo na 290 termínovaných jednání. Všechny již prošly předvýběrem ze strany nákupčích, takže setkání byla velmi efektivní. „Akci hodnotili pozitivně zástupci německých i českých firem. Mezi strojírenskými podniky se jedná o nejoblíbenější akci svého druhu. Během jediného dne tak mohou získat řadu kontaktů a představit se významným německým společnostem,“ říká Adam Jareš, ředitel německého zastoupení agentury CzechTrade v Düsseldorfu, který akci organizuje společně s pražskou centrálou.

„Velmi nás těší rostoucí zájem o akce tohoto typu a pozitivní reakce všech zúčastněných. Mnoho firem do Plzně jezdí opakovaně, například německá firma STABILUS se letos zúčastnila už podruhé, protože zde loni našla tři dodavatele,“ dodává Radomil Doležal, generální ředitel agentury CzechTrade.

Česká republika je z pohledu německých nákupčích atraktivní, protože zdejší podniky nabízejí vysokou kvalitu produkce v kombinaci s kompetitivními cenami. Díky účasti na předchozích ročnících Sourcing day Tschechien v Plzni české firmy získaly zakázky za stovky milionů korun. Nové kontrakty uzavřely například podniky DIKRT, Kadlec kovovýroba, H.T.P. nebo CPOS, která získala zakázku od výrobce strojů pro stavbu silnic, firmy HAMM z Tirschenreuthu.   

„Z akce mám velmi dobrý pocit. Myslím si, že navážeme spolupráci minimálně se třemi českými firmami. Setkání byla velmi dobře naplánována a jednání byla mnohem efektivnější než například na veletrhu. Témata jsme mohli diskutovat mnohem více do hloubky,“ zhodnotil Bastian Jannermann, nákupčí firmy Viessmann, světového výrobce topení a kotlů s obratem přes 2 miliardy eur, který se akce zúčastnil poprvé.