Jak ušetřit za elektřinu?

Každý už se s tím setkal. U dveří vám zazvoní důležitě vypadající pán nebo paní a snaží se vás přesvědčit, abyste začali odebírat elektřinu právě od nich, protože tak určitě ušetříte. Když pomineme problematičnost takového chování, reálná úspora, kterou takoví „obchodníci“ nabízejí, je velmi malá a neobejde se bez značných rizik. Překvapivě málo lidí ví, že opravdu ušetřit se dá především volbou vhodného produktu, chcete-li tarifu, který váš stávající dodavatel nabízí. Společnost Pražská energetika, a. s. (PRE.) patří co do šířky spektra takové nabídky k těm vůbec nejlepším. A co je nejdůležitější? Svým klientům poskytuje v této oblasti rozsáhlé poradenství zcela zdarma.

„Základem úspory, nejen za odběr elektřiny, je samozřejmě hospodárné chování. Je to stejné jako jízda autem. Když pojedete v klidu devadesátkou, budete si asi libovat, jakou máte spotřebu. Pokud budete třeba na dálnici více šlapat na plyn, budete mít možná větší zážitek z jízdy, ale ten se projeví v nutnosti dříve doplnit nádrž paliva,“ uvedl Petr Holubec, tiskový mluvčí PRE s tím, že stejné je to i s platbami za elektřinu. „V našem poradenském centru, které máme v Praze jako jediní ze všech dodavatelů, poskytujeme našim klientům servis v podobě doporučení, jak se chovat co nejhospodárněji. Poradenství se týká také volby úsporných spotřebičů, žárovek a podobně. Může se to zdát jako špatná obchodní strategie, radit odběratelům, jak ušetřit, ale opak je pravdou,“ poznamenal Petr Holubec. „Naší dlouhodobou strategií je poskytovat klientům nadstandardní servis a vzhledem k počtu našich zákazníků vidíme, že to má smysl. Skutečnost je taková, že zatímco změnou dodavatele ušetříte maximálně pět procent z celkové ceny za elektřinu, hospodárným chováním dokážete ušetřit klidně dvacet procent i více.“

Značné úspory mohou dosáhnout odběratelé, kteří mají tzv. dvoutarifové sazby. Tyto sazby mohou využívat lidé, kteří elektřinou vytápí nebo ohřívají vodu. Pro ně je správná orientace v tzv. nízkém a vysokém tarifu naprosto klíčová. „Takovému člověku se velmi vyplatí, využívá-li období nízkého tarifu, který je třikrát až čtyřikrát levnější, k energeticky náročnějším činnostem v domácnosti a naopak v období vysokého tarifu se chová energeticky šetrně,“ vysvětlil Petr Holubec. Období s vysokým tarifem jsou běžně v době energetických špiček, kdy je elektřiny relativně málo a poptávka po ní stoupá, nejčastěji v podvečerních hodinách. „Pokud se zákazníci chtějí dozvědět o možnostech jak ušetřit, doporučuji jim navštívit naše poradenská centra nebo webové stránky, kde je vše přehledně vysvětlené,“ dodal Petr Holubec.
 
Otázka pro Petra Holubce, tiskového mluvčího PRE.
 
V čem konkrétně můžete ohledně úspor za elektřinu běžnému odběrateli v poradenských centrech pomoci?
 
V našem Centru energetického poradenství mají zákazníci například možnost si zdarma vyzkoušet celé spektrum úsporných zářivek. Mají možnost vidět, jaké mají světlo a naši pracovníci jim s výběrem pomohou. Zároveň je možné úsporné zářivky přímo v centru nakoupit s určitou slevou oproti běžným obchodům. Stejné je to i s dalšími spotřebiči. Navíc nabízíme možnost jejich nákupu s poměrně velkou slevou a zajišťujeme ekologické likvidace těch starých. Konkrétně třeba akumulačních kamen. Na našich webových stránkách mají zákazníci možnost si vypočítat svou spotřebu elektřiny a k tomu zvolit adekvátní tarif. Další možností je volba tzv. fixace ceny na určité období, během kterého garantujeme neměnnou cenu silové elektřiny. 
 
Kontakty
 
Zákaznická linka: 840 550 055
email: pre@pre.cz