"Šlo nám především o vnitřní sjednocení a zefektivnění naší činnosti, pro klienty se nic nemění," uvedl Jelínek. Tržby CK Fischer loni stouply meziročně zhruba o deset procent na zhruba tři miliardy korun, zisk před zdaněním a odpisy (EBIDTA) by měl dosáhnout 123 milionů korun. Počet klientů vzrostl na téměř 250.000.
"Cestovní skupina Fischer se chce v roce 2014 také stále více etablovat v zahraničí. Spustili jsme už prodejní portál Nev-Damy v Polsku a na Slovensku a jednáme tam s významnými internetovými prodejci. A podobně to chceme udělat v Rusku," dodal Jelínek.
Také další velké cestovní kanceláře si loni připsaly nárůst tržeb i počtu klientů. S Exim tours vyjelo na dovolenou o 10.000 lidí meziročně víc, celkem 272.000. Tržby podle předběžného odhadu vzrostly na 3,5 miliardy korun. "Rok 2013 se vyvíjel velmi pozitivně, nárůst prodeje 'first minute' byl oproti předchozímu roku vyšší o téměř 40 procent. Nebýt událostí v Egyptě, které přišly prakticky ve špičku letní sezóny, jednalo by se o nejúspěšnější rok za celou historii Exim tours," uvedl marketingový ředitel CK Stanislav Zíma.
Cestovní kancelář Alexandria v roce 2013 zvýšila tržby o pět procent na 840 milionů korun. Počet klientů se zvýšil o 3000 na 65.000. "Na růstu počtu klientů se v roce 2013 projevil především zvýšený zájem o Řecko a Turecko i dlouhodobě silná poptávka po Bulharsku, Chorvatsku a Itálii. Tyto země tak svým růstem kompenzovaly pokles, ke kterému došlo u Egypta," řekl ČTK marketingový ředitel Petr Šatný.
"V loňském roce jsme vypravili do zahraničí více než 110.000 klientů, což znamenalo meziroční nárůst zhruba o 40 procent," uvedl Martin Slaný z cestovní kanceláře Blue Style.
"Loňský rok byl ve znamení posilování pozic velkých cestovních kanceláří, nejinak tomu bude i letos," dodal analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek ze společnosti Mag Consulting.
zdroj: ČTK