Na slavnostním večeru představil Sodastream nový typ lahví a mění pravidla
Ve středu 25. září uspořádala společnost SodaStream, celosvětová jednička v domácí produkci perlivé vody, slavnostní večer v Národním muzeu. Za účasti řady známých osobností i izraelského vedení společnosti představil SodaStream novou kategorii společenských a volnočasových lahví „Voda s sebou“. S jejich pomocí hodlá měnit některá zažitá pravidla a svým dílem přispět ke společenské změně.
Slavnostní večer se uskutečnil v prostorách nově zrekonstruovaného Národního muzea a zúčastnilo se jej na 250 hostů. Mezi pozvanými nechyběly známé osobnosti včetně Karla Vágnera, vítězky soutěže krásy Miss ČR 2019 Denisy Spergerové, moderátorky Nikol Moravcové, blogerky Dominiky Myslivcové nebo Egona Kulhánka, ředitele Hudebního divadla Karlín. Společenská akce, kterou provázel herec Jakub Kohák, měla nabitý program. Na pozadí scének z filmových hitů i závěrečné hrané scénky, prokládané vstupy moderátora a projevy zástupců společnosti SodaStream, byl představen nový typ lahve s názvem „Voda s sebou“.
„Snažili jsme se dnes hostům naše nové lahve představit způsobem, který je nám blízký – vtipně a originálně. Chtěli jsme poukázat na skutečnost, že SodaStream lahev může vypadat pěkně i reprezentativně. A taky, že není nutné neustále pokračovat v některých zavedených spotřebitelských stereotypech, především v zatěžování životního prostředí jednorázovým plastovým odpadem. Proto se celý večer nesl v duchu změny pravidel i důrazu na udržitelnost,“ uvedl k programu večera Michal Panis, manager značky SodaStream v ČR.
Právě s pomocí nově uvedené společenské a volnočasové lahve „Voda s sebou“ se společnost SodaStream snaží o změnu zavedených pravidel. Především zažitého zvyku kupovat balené vody, které znamenají nejen nezanedbatelné finanční výdaje pro spotřebitele, ale i obrovskou ekologickou zátěž. Plasty, mezi které patří i PET lahve, často končí v přírodě nebo na skládkách, kde se nachází miliardy tun plastového odpadu a toto množství každoročně narůstá. „My v SodaStreamu si uvědomujeme negativní dopad, který jednorázový plastový odpad má na životní prostředí, a snažíme se na tuto situaci reagovat. Mimo jiné i tím, že zákazníkům nabízíme ekologičtější produkty, které jsou praktické i designové,“ říká Roy Naaman, více prezident společnosti SodaStream.
Uvedením lahve „Voda s sebou“ společnost SodaStream reaguje i na měnící se poptávku spotřebitelů. Zatímco dříve dominoval zájem o obaly s objemem 1,5 l, nyní zákazníci čím dál častěji vyhledávají menší balení. Odráží to skutečnost, že lidé nekonzumují nápoje pouze doma, ale chtějí je mít stále při sobě – spotřebitelské výzkumy potvrdily, že lahev má při cestách nebo mimo domov až 80 % dotázaných. Roy Naaman dodává: „Tento trend logicky odráží změny chování spotřebitelů – lidé chtějí žít zdravěji, sportují, dodržují pitný režim. Konzumace se tak více děje mimo domov a častěji probíhá tzv. On-the-Go, lidově řečeno za pochodu. A my na tento trend reagujeme naší novou lahví, která je díky objemu 0,6 litru malá i lehká zároveň, takže se snadno vejde do kabelky či tašky.“