„Chápeme, že se někteří naši zákazníci mohou z různých důvodů dostat do složité situace, která jim zabrání přechodně plnit závazky. Jsme proto připraveni domluvit se s každým na individuálním řešení a být mu nápomocni. Přerušení dodávky plynu považujeme až za krajní možnost. Bohužel vyskytují se i lidé, kteří s námi nekomunikují, situaci odmítají řešit a dohodnout se nechtějí. V těchto případech pak nezbývá, než postupovat razantně,“ uvedl k celé věci mluvčí společnosti Miroslav Vránek.
Dlužníci navíc mohou přijít i o dost peněz vzhledem k tomu, že jim společnost neposkytne žádnou z výhod, které jinak náleží všem řádně platícím odběratelům. A to se neplatičům může hodně nevyplatit. Pražská plynárenská totiž například poskytuje svým zákazníkům při splnění určitých podmínek opravy plynových spotřebičů zcela zdarma nebo s finanční spoluúčastí. Zákazník, který je však evidován jako neplatič na tuto službu nemá nárok, opravu spotřebiče si musí uhradit sám, což prakticky znamená i několikatisícové výdaje. Podobně je tomu i v případě dalších nadstandardních služeb a bonusů, které jsou u společnosti k dispozici. „U nás se prostě neplatit nevyplatí“, doplnil v této souvislosti Vránek.