První experimentální autobusová linka v Praze 1, a zároveň v celých Českých zemích, zahájila provoz 7. března 1908. Vedla z Malostranského náměstí na Pohořelec. Provoz však byl trvale zastaven 17. listopadu 1909 kvůli technickým potížím všech čtyř vozidel na nevhodně zvolené a sklonově náročné trase Nerudovou ulicí. Selhání první experimentální autobusové linky v Praze 1 kvůli technickým problémům na obtížné trase ilustruje počáteční potíže a křivku učení spojenou se zaváděním nových dopravních technologií do starého, topograficky náročného městského prostředí. Detaily o „technických potížích“ a „nevhodně zvolené a sklonově náročné trase“ v Nerudově ulici jsou klíčové. Nejedná se pouze o historický fakt; je to vyprávění o technologických omezeních počátku 20. století, která se střetla s realitou jedinečného pražského terénu. Ukazuje to, že inovace často přichází s překážkami a že adaptace nových technologií na stávající městskou infrastrukturu může být složitá.